Jag har en Partner, köpt (på Jula) av den enkla anledningen att den var nedsatt från 2500:- till 1400:-.
Kommer inte ihåg modellbeteckningen, men den såldes med häcksax-tillbehör och gräsklinga. Jula verkar inte föra den längre, men den är mycket lik
denna, som antagligen är min trimmers storebror.
Jag hade låga förväntningar på den, men den har faktiskt gått bra. Jag har en 2600m2 nyinköpt igenvuxen tomt, och trimmern har utan problem röjt 1.5 m högt älggräs med smått lövsly lika väl som blåbärsris. Jag har mest kört med 3 mm snöre, det räcker för att ta sly upp till cirka 5 mm i grovlek.
När jag köpte den sas det att Partner-trimmers var gjorda för att fungera bara i 10 timmars drift, men jag har nog kört den 20-30 timmar nu.
Problemen jag stött på har varit: Selen som följde med är en enkelsele och svår att justera rätt; jag kommer åt den varma motorn med armbågen ibland (jag är 1.85 lång); den vibrerar en hel del, vilket känns i armarna när man kört nån timme; den är högljudd.
Det är en billig trimmer med antagligen tveksam kvalitet, men mitt ex har fungerat bra trots att jag kört den hårt. Enda underhållet jag behövt göra är att rengöra luftfiltret en gång. Jag är nöjd med den, särskilt med tanke på hur lite jag betalade.
Redigerat av Azur: 17-07-2008, 17:13