birgitek Jag måste få svara på att du skriver att många är ointresserade av fackligt arbete, vi har här i sverige den högsta medlems procenten ca 85% av den arbetande befolkningen är med i facket. Många äldre som har slutat att arbeta är fortfarande med i facket och då betalar dom 395kr om året inom livs.
Sedan är det främst ungdomar som väljer att stå utanför och det är ett stort problem, och varför har det blivit så, jag tror att det beror på bla att dom har blivit "matade" med SAF radio och tänk på dej själv och skit i andra.
När jag var barn så fick jag lära mej att dela och visa hänsyn.
Hur bemöter man problemet med att ungdomarna väljer att stå utan för, jag tror att man måste få ungdomarna att förstå att ett medlemskap är en form av försäkring.
Invandrarna har många gånger ett annat problem med facket dom tror att facket och staten är samma sak och blir rädda, dom har allrätt att bli det för i Vietnamn och fd östTyskland var det ju så, Då brukar jag tala om motsattsen dvs hur det är i latin och central Amerika där avrättar döds patruller i från staten sådana som jag bara för att man arbetar fackligt.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|