Igår var jag i Trädgårdsföreningen igen, det var verkligen fantastiskt!

Jättebra guidningar med mycket kunniga och entusiastiska guider. Den allmänna var väldigt intressant med mycket historia och i rosguidningen fick man även en del beskärningstips och så berättade guiden om olika roser, vilka som är härdiga, tål skugga, remonterar mm. Jättebra när man som jag inte kan så mycket om rosor, och jag tror nog att även rosfantaster får sin del av ny kunskap!
Jag gillade verkligen alla idéträdgårdar, fick fler idéer och framförallt massa inspiration. Sen var tapetgrupperna roliga och fina, och woodland är ju alltid mysigt... Bland tapetgrupperna gillade jag särskilt "Linné 300+", på kortsidan av Palmhuset. Bilder kommer...
Nästa gång jag går dit ska jag gå en visning i Palmhuset, de börjar den 4 augusti, och sedan titta ordentligt i Palmhuset som jag inte alls var i igår.
För att återknyta till diskussionen om pris så är det verkligen inte dyrt att betala 100 kr för ETT besök, om man går minst en eller gärna två guidningar o verkligen går runt o tittar på allt. Om man inte vill äta där kan man få en stämpel på väg ut så kommer man in igen samma dag. Det som är synd tycker jag är att med det höga priset blir det inte att man går dit flera gånger för att bara strosa lite, återse en favorit eller äta lunch, tex. Men det är klart, Liseberg kostar ju 70 kr, inte så stor skillnad mot 100 egentligen... Som göteborgare har man liksom "alltid" köpt Lisebergskort ändå så det tänker man knappt på...
Och på fredag ska vi till Gunnebo, längtar! Berättar förstås här sen...
Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.
Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com