Jag är verkligen inte någon expert på vårt modersmål, det finns ord som jag aldrig riktigt lyckas lära mig...hur de stavas alltså. Annars tror jag att jag i alla fall (tycker jag nog att man ska skriva) är i övre "medelklassen" när det gäller stavning och grammatik. Hur man skriver när man chattar och smsar är en annan fråga. I sms gäller det ju hela tiden att få med så mycket som möjligt på så få tecken som möjligt och när man chattar ska det gå snabbt.
Min vänsterhand har en benägenhet att vara lite snabbare på tangentbordet, vilket ofta resulterar i att bokstäverna kommer i fel ordning

irriterande....men va fanken!
I ett CV däremot är det ju en helt annan femma!! Precis som i TV och tidningar. Håller verkligen med om att språkkvalitén är fallande!!
Det bästa med sådana här diskussioner är ju att man blir uppmärksam! Att man börjar fundera och gnugga fram de kunskaper man, förhoppningsvis, fick i grundskolan!! Jag skulle aldrig klanka ner på någon för att de skrev eller talade illa, kanske för att jag har närstående med läs- och skrivsvårigheter. Att de skriver fel i tidningen däremot,

kan domintepratasvenskadomdärjournalisternaeller?!?!?!
//Heda (som säkert har syftningsfel och stavgrodor i alla sina texter på det här forumet)