Vilken djungel. Sitter på nätet och försöker kolla hur mina Solhattar ser ut i blom. Jag köpte 4 olika i höstas : Alba, Kims Mophead, Vintage Wine och Green Envy...och innan hade jag två Magnus. Jag planterade dem givetvis tillsammans, för det skulle ju vara enkelt att veta vem som var vem eftersom jag stack ner namnpinnarna bredvid dem. Men efter att fåglarna var vårhungriga så finns inte en namnpinne kvar...jiiiihaaa.
Det jag trodde häromdagen var en Green Envy...som knopp alltså, är idag nåt helt annat....se bild. Visst är väl detta Kims Mophead....eller är det en Alba?? Den ena vita har inte blommat än så jag kan ju inte jämföra dem.
005.jpg ( 50.94k )
Antal nedladdningar: 28Sen är det lite kul att jag fotade namnskyltarna i höstas....på dem står det Rudbeckia....och sen namnen Alba osv. När jag surfat runt på nätet nu så kommer det upp en blandning av Solhattar, Purpurhattar och Rudbeckior....på vissa ställen heter blomman Rudbeckia Alba och på andra Solhatt Alba. Om inte plantskolorna och handelsträdgårdarna själva vet vad som är vad ...hur katten ska jag veta det då???
År det nån som kan förklara denna djungel för mig?