Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Etotal och hönslöss, Är det någon som kan och hur gör man?
          CillaM
          Inlägg 26-07-2008, 15:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Hönsen har hönslöss, jag har Etotal men det saknas beskrivning för hur man gör.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Heda
          Inlägg 11-08-2008, 12:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Myosotis använder du vanlig matolja + jod mot fotkvalster? Jag körde en runda med såpvattentvätt + vaselin, men det var ganska besvärligt och kladdigt!

Förutom allmänn städning av hönshuset brukar jag pudra etotal i reden och i hörnen på hönshuset vid löss. Mina var lusfria detta året tills jag stängde in dom i hönsgården, pga STORA skador på mina nyanlagda planteringar. Ibland är det pest eller kolera....

Har speciellt en höna som är alldeles för tam (!) det går fasiken inte att jaga bort henne från planteringarna!! Jag jagar iväg henne med schas och vift och fot under baken....det tar ungefär 30 sekunder innan hon är tillbaka!! Sen hade jag en räv som kom mitt på eftermiddagen och tog stortuppen (han var iof elak som djävulen själv, tuppen alltså) och en höna....då blev det hönsgården.

Måste skaffa något enkelt staket, som man kan sätta runt planteringarna tills växterna har tagit sig ordentligt, sedan brukar de tåla lite sprättande.

HMMM...

//Heda

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 02:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon