CITAT (WingDing @ 13-08-2008, 18:20)

Mumma men lite mer info plzzz
Nätkorgarna 5cm lr 7,5cm ?
Kan det räcka med så liten/kort syre slang ? oväsen ? tänkte testa inne .... hihihi
Utomhus å kalla nätten man behöver ingen typ dopp värmare ? snudd på kallt här nu om nätterna 14-16 grader (Halmstad) bara regnar ju.
Hur ofta behöver du byta vattnet/näringen ?
Mvh Fredrik
Spelar inte så stor roll med nätkorgarnas storlek. Jag ville ha modellen större, men fick bara tag på fjuttiga den dagen jag skulle bygga så körde på det. Det kan ju vara värt att lägga lite pengar på en tyst luftpump. Oväsen är fruktansvärt irriterande och pumparna har en tendens att vibrera. Om man ska ha pumpen inomhus kan man göra en upphägning i en gummisnodd och sedan låta pumpen ligga mot en disktrasa eller nåt som dämpare.
Jepp, doppvärmare behövs nog. Jag ångrar mig att jag inte körde på en sån i år. Ska jag köra utomhushydro i fortsättningen ska jag definitivt stoppa i en sån! 14-16 tror jag inte är allt för farligt då jag har för mig att det ska vara strax under 20 för att rötterna ska ha det optimalt.
Jag har bytt min tank 2 gånger, men nu var det länge sedan. Ser bara plantorna och rötter friska ut så känns det inte som att det är så stor mening. Men jag ska byta nu snart igen, men det beror mest på att jag ska köra en starkare näringslösning och att den nuvarande blivit utblandad med massa regnvatten.