CITAT (*Stintan* @ 14-08-2008, 15:03)

Fast varför ska du ta bort en del av dina befintliga fonter? Du kan väl ha dom kvar även om du lägger dom på CD som en säkerhetsåtgärd.
När jag kollar i min fontlista tycker jag att jag har ganska många fler än i den joz la in här men då har jag lagt in bara några få utöver dom som fanns från början. Vilka jag själv lagt till kommer jag dock inte ihåg. Vissa av mina är också markerade med rött A och en del TT eller TC. Vet ej vad det betyder.
Jag har
massor av fonter inlagda.....kanske 200.... som jag använder när jag scrappar. När jag scrappar är Photoshop så segt när jag ska spara. Fick förklarat för mig på ett scrapp-forum att det segar otroligt mycket om man har mycket fonter.
Jag fick då tips på att man bör ta bort dem från Windows och spara i en mapp utanför. Det går enkelt att plocka upp dem vid behov.
Nu är jag rädd för att ta bort för mycket. Kanske någon av fonterna är ett måste för att fungera tänker jag. När jag rensade igår så hände något.........jag fick kursiv och liten text.....gick ej ställa om. Jag var tvungen göra systemåterställning med 1 dag.
Använda ej installerade fonter
Redigerat av Alba: 14-08-2008, 15:32