CITAT (ingrids @ 15-08-2008, 16:54)

Det är nog inte bara reklamen som gör att folk köper så mycket gift. Jag har två jordgetingbon på tomten och de hade fått vara kvar till vintern om det inte varit för att det eviga grävprojektet kommit väl nära bona. Det ena hade jag kunnat dränka med vatten, men det andra är mitt i en trave grästorv.
På två ställen där jag frågade hur jag bäst skulle göra rekommenderade de mig att använda spray som endast får användas för inomhusbruk (vilket jag enkelt läste mig till på burken). På det tredje stället hittade jag en burk med skum, som får användas utomhus, där det också står att man ska städa bort skummet när man är klar och vad jag minns också tyckte att man borde skicka jorden runt på återvinningscentralen (kan ha läst det någon annan stans).
Så, jepp jag skäms en del för att använda gift, men jag kommer att göra av det så skonsamt som möjligt och det blev f*n så mycket mer enligt reglerna och vett av att inte följa råden från så kallade proffs (och jo, jag såg till att tala med de expediter som skulle vara insatta).
Jag tycker nog inte du behöver skämmas över att använda gift mot jordgetingar, det har jag inte gjort men använt medel mot myror. Huvudsaken man är medveten om att det är gift man sprider ut och att det kan göra merskada.
Hur är det det sägs? Mänskligt att fela tror jag bestämt. Å jag tycker att det är oki att fela, människan är inte perfekt. Därmed inte sagt att jag tycker det är oki med besprutade grödor.