Jodå, ekorrar i mängd här med, visst är de så söta!
Det är ju de som äter upp det mesta; men inte mig emot! Nu, i brist på solrosfrö matas med allt som finns tillgängligt, som mögligt bröd o havregryn, lite gamla talgbollar etc, men snålt blir det! När jag gick ut med sista snåla skopan med frö häromdagen blev det värsta kvittret i buskarna, och vips! var de där. Som om de fattat att det vankas mat när man går ut till automaten... Kul!
Men det är ju bra att de lär sig hitta mat på annat håll, vi har väl varit lite vääl generösa med de små liven.
Tackar till tusen för tipset; har faktiskt vägarna förbi snart, ska ringa o kolla hos dem. Annars får det kosta! På Coop sa de att de inte får in flera stora säckar förrän hösten, ca september eller nåt. Problemet är ju att vartenda solrosfrö är slut där, o på andra ställen, i alla storlekar på påsen!
Ringer Tungelsta-boden imorrn, annars blir det Granngården!
Ha de, o hälsa korrarna o fåglarna! (hos oss är det mest grönfinkar, nötväckor, talgoxe, bofinkar och hackspettar just nu. En och annan gulsparv, o 3 nötvskrikor kommer ibland efter godis. Koltrasten vet jag inte vart den tagit vägen, tystnat har den iallafall... Vad har ni hos er just nu?)
|