En väldigt bra tråd som kanske kan få många att rannsaka sig själva tycker jag Gunilla

!
För det är just det att rannsaka sig själv om vad man gör utan att kanske vara riktigt medveten om det. Det är så lätt att lura sig själv till att tro att man är så duktig och värnar om miljön i alla lägen.
Exv:
Jag använder ju inga bekämpningsmedel eller tillsatser i min trädgård, medans man/jag i själva verket faktiskt använder:
Myrr för att bekämpa liljebaggar ( visserligen en bara en gång per år, men, men.......kanske bättre att strunta i liljorna? ).
Såpspritlölsning för att få bort spinn och annan ohyra på krukväxter
Provado till krukor som jag är väldigt mån om att rädda när inget annat hjälper
Biobact eller
blåkorn till krukorna runt om i trädgården och inomhus
Limring till fruktträden
För övrigt till allt som växer i rabatter och växthus är det vattenslang, gräsklipp och egen kompost som gäller, men som sagt, man ska nog vara lite mer medveten om vad man använder och många bäckar små blir som bekant till en hel å
Tilläggas ska att är jag alldeles för skeptisk för att tro på nåt där det står ofarligt. Hur kan nåt vara ofarligt om det dödar växter och ohyra??
Förresten mossa! Vore det inte för all näring till rabatterna jag skulle gå misste om, skulle jag mer än gärna byta ut gräsmattan mot mossa. Den är ju underbar att gå på
Det var min självrannsakan för den här gången......................
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!