CITAT (Myosotis @ 18-08-2008, 21:54)

Då frågar jag mig själv i så fall, och svaret är att det är mycket dumt att fresta fåglarna med cancerogen mat. Det handlar inte om mitt tyckande utan om det du gör mot fåglarna. Jag förstår att du vill dem väl, men anser att de, precis som människan, kan tycka det är gott (eller enkelt) med sådant som är onyttigt för dem. Hästar äter mögligt ensilage, men det är farligt för dem.
jag håller med , ingen möglig bröd åt fåglar !
för andra delen varför göra en vild fågel beroende av människan ? missar du någar gånger kan den dö(på vinter tex), de vänjer sig snabbt vid det goda , slippa leta ,
och visst äter den men prova med ris hehehe (idiotisk tänkande att den äter för det smakar gott ) den kommer äta ris men den kommer också att dö då ris svullnar och vips ett kvitter mindre. men visst kommer den äta ris och inte för det är gott bara för den är dum . tyvärr !
Dessutom är solros inte heller bra för fåglar då den innehållet för mycket fetter och fåglar mår inte bra av det- vad som är att rekomendera istället är duvblandning, mycket nyttigare och billigare,
....
Har fött upp många hundra fåglar och skulle aldrig få för mig att ge solros frö eller möglig bröd överhuvudtaget. (TIPS! gå på djur relaterade sidor och fråga om matning av fåglar, möglig bröd kommer att vara SLAGT för dig)
Lycka till med DUVBLANDNING
Redigerat av nelly.trott: 20-08-2008, 07:22