CITAT (chilihead @ 20-08-2008, 23:05)

hehe, jo, visst skulle man kunna det. min förra låda byggde jag ju av buskstöd, kartong, gardinstänger, ståltråd och tejp. men har varken tid eller ork just nu när man ska jobba/pendla m.m.
jag var faktiskt inne på just den sidan som du rekommenderade just nu. gillade priserna på secret jardin där. 100x100x200-tältet verkar faktiskt köpvärt! om man nu ska hålla det enkelt så
kan man lika gärna bara gå på en lampa. såg att dom hade 200w purple LE. dom finns inte i 250w-version eller? det borde väl räcka på 1m2?!
hur är dom tälten för lampupphängning och ventilation, hål för kablage m.m. skräddarsydda eller?
hej, angående lågenergi lampan, du har inte övervägt en hps ist? kolla och jämför priserna så ser du rätt snabbt att du kommer betala betydligt mer för watten på en LE än en hps
samt att hps har 4 ggr mer lumenoutput oxå.
en 250w hps kan du lätt ha i tältet utan att vara orolig för värme problem. då räcker det med en klen badrumsfläkt från claes olsson för 199:-
http://www.head-nature.com/04688-PHILIPS-S...X&mv_pc=234denna lampan kostar knappt 600kr, då ingår ballast reflektor, ja allt du behöver.
dock så har lite bättre ljusspektra på LE lampan, men detta kan du kompensera med en mh bulb i veg då ballasten är mh kompitabel.
kolla le lampan den är nästan dubbelt så dyr
http://www.head-nature.com/05243?id=CYknR4qU&mv_pc=815angående tältet så finn det ett slanghål i taket för ventilation, där du får in en 250mm ventslang, sen på väggen där bak uppe i en hörnet finns en
ingång för sladdar till lampa o grejor, likaså nere i högra hörnet finns oxå ett slang/sladd hål.
angående upphägning så får du fyra reglar till taket så där finns gott om grejor att binda reflektorn i.
kolla på min bild som jag postade här innan så ser du reglarna hur de går i taket. där syns även slanghålen.
kan berätta att det är 100%ljustätt oxå, inte en gnutta ljus kom ut när jag brassade 710 w

jag kan skicka lite bilder på setupen i sin helhet via pm till dig.
orkar inte editera dem så du får dem via pm så kan du se min lösning.