CITAT (Bassam @ 21-08-2008, 18:49)

Jag tycker att beskärning sår kan behandla som vanliga sår för att undvika ohyra ska attackera såren, kan vi lägga T sprit på såren och sedan (sår ymp balsam ) till såren blir bra.
OBS: varför ska vi inte tänka att växter är levande som människor, de ibland friska eller sjuka, vi har jus nu medicinen till alla sjukdom, som kan attacker växter, kappa den och jag ta ansvar.du kan göra bara under hösten, på grund att de blödda mycket.
H: Bassam
intressant att du jämför männsikor med växter . det är totalt helt olika livsformer . och går inte alls att jämföra .
sårytor på träd/buskar ska inte behandlas alls . trädet tro det eller ej har både yttre och inre skyddsbarriär . tar man då istället på vax,balsam m.m eller beskär fel så får trädet istället röta,ohyra in i stammen .
jag tycker du Bassam ska gå runt bland parker och skogar där du bor och kolla på träden ,, sedan ska du kolla på de skadade träden hur dom har läkt ,, så ser du att träden faktiskt har läkt utan vår hjälp och har börjat att bilda ny bark (kallus ) .