Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Surströmmingsdax, Äter ni fisken? och i såna fall, vad äter ni till?
          Farbror Blå
          Inlägg 22-08-2008, 19:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Precis som i tråden om kräftor undrar jag vad man kan äta till surströmmingen?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margith
          Inlägg 23-08-2008, 12:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Nu har ni pratat så mycket om surströmming att jag inte kan hålla mig längre.
          Surströmming GÅR VISST att äta ensammen!
          På den tiden jag bodde ensam åt det jag ofta till middag efter jobbet.
          Tyvärr gifte jag mig med en man (från norrland) som inte förstår storheten i det här och våra vänner (från norrland) förstår det inte heller -cry-.gif
          Men strunt samma, ikväll är jag ensammen hemma, ikväll blir det en burk surströmming BARA till mig yahoo.gif
          Fast naturligtvis är ni välkomna hit, men ta med en egen burk då, jag köpte bara en 1/4 burk och den räcker bara till mig.

Men jag tror att tråden egentligen handlade om tillbehören...
          Färsk mandelpotatis, fint strimlad purjolök (min mage tackar mig dagen efter om jag skippar gul/röd lök), hårt tunnbröd (bakat av kornmjöl), smör och naturligtvis dricker jag mjölk till!

Sen har jag stött på konstiga människor som tycker att tomater, gräddfil, öl, sockerdricka och nubbe hör till confused.gif

Efterrätt? Orkar du nåt över huvudtaget efter den middagen, så är melon det enda tänkbara smile.gif

Är det OK att äta middag 13.30?? Jag vet inte hur länge till jag kan hålla mig från att öppna den där burken laugh.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-12-2025, 15:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon