CITAT (catlady @ 25-08-2008, 14:24)

Sussie F: Vad synd att ditt pm försvann! Menar du att jag ska ringa numret i Ängelholm för att få reda på var det finns stödgrupper, eller har de en stödgrupp? Pm:a gärna mig igen!
Netha: Ja, det är jag som behöver stöd i min sorg. Förstår du inte att anhöriga till döende också behöver stöd? Du har ingen aning om hur jag mår eller hur det kommer kännas när min bästa vän är borta. Herregud, en befrielse?! Du kan väl göra mig en tjänst och hålla dig borta från den här tråden?
Ja men det är ju klart att du behöver stöd.
Man behöver växla tankar med andra personer i samma situation. De samtal man för med utomstående är ju helt annat än de man för med den sjuke.
Jag tycker du gör rätt som försöker få kontakt med andra. Man kan behöva det stödet både under sjukdomens gång och efteråt.
Jag minns när min mamma var sjuk och den hjälp jag fick av en arbetskompis som varit i samma situation. Det var små ord och tankar som var så värdefulla......några ord om hur hon hade haft det och hur hon reagerade och att jag fick känna att precis så känner jag det. Inte minst den där känslan man kan få om man gör rätt eller inte. Då är det bra att få prata av sig lite.
Lycka till och jag hoppas du hittar ett bra stöd.