Tjena,
Tack för tipsen, ja leda bort vattnet blir nog inte lätt för det ligger en stor plan markyta ovanför knallen och det är ett par tusen kvadratmeter skogsmark där en glad markägare styckat av och sålt till hugade husbyggarspekulanter. Vad dom gjorde var att skoga ner allting för att uppföra en villa, men sedan sprack förhållandet, marken är inte speciellt attraktiv så värdet är ringa och nu står det bara sedan 5 år tillbaka

. Sly börjar komma, men vattenmängden som tidigare sögs upp av otaliga björkar och andra större träd rinner nu ner längre ner mot våra hus som ligger nedanför...därför ter det sig tämligen övermäktigt att leda bort vatten så att det inte kommer något alls...men jag fastnade lite för idén med att placera en klätterväxt där håligheten är, mycket bra idé TACK! Det får gärna vara någonting som gillar värme och sol även om det är skugga bakom för i den hörnan borde det bli varm och är det sedan någonting som verkligen växer tätt och blommar lär det ju ta död på vinddraget effektivt hoppas jag för man säger väl att en häck hindrar vind mycket bättre än ett helt tätt plank då vinden bara tvingas över planket och sedan dyker ner bakom. Så det får nog bli en bra kombination av era tips, alltså: hyra en sån där borrhammare, fästa överliggaren både i berg och hus, fästa dörren i husknuten och sedan täcka med panel utom närmast berget där en härlig honungsros kanske kan gör sitt till. Nej, förresten, så mycket kan jag nog inte komma ner i sprängstenen att en ros skulle trivas, vad skall jag då ta som inte kräver så stort jorddjup? Vad säger ni om Bokharabinda eller Klätterhortensia?