CITAT (maddeluskan @ 29-08-2008, 11:22)

Opps trampade jag på tårna nu? Jag menade inte att man måste vara anhängare, men jag har ju faktist läst här ett tag och det brukar faktist vara samma som "kommer till hjälp". Visst många kan ju ha samma åsikt. Nu menar jag inte heller att jag tycker att Grå har rätt i det hon skriver. Varningarna- läs tex på AOT. En liten klick som bestämmer om man inte håller med dem blir det ett fasligt liv. Så det så. Efgtersom jag är ny här så ville jag veta så att jag inte gör dem felen. Är det fel eller???
Klart det inte är fel, jag tycker det är jättebra att frågan kom upp, för jag har själv undrat. Sen tycker jag som sagt inte att man nödvändigtvis behöver hålla sig till några oskrivna regler. Jag vet ju inte hur länge du har läst här innan du blev medlem, men att det alltid är samma personer som håller med varandra stämmer inte. Vi har haft såna här aggressiva diskussioner tidigare och de gångerna har jag hållit med dem som var avvikande och alltså varit
mot "gänget". En person har t.o.m. blivit avstängd och jag anser fortfarande att det var fel då det berodde mer på missförstånd än elakhet från hans sida. Denna gången är det grå som har fått ett helt "gäng" emot sig, men jag upplever det faktiskt inte som en sammanhängande grupp som gaddat ihop sig mot henne utan som en samling individer som alla stör sig på hennes sätt och språkbruk. Jag känner ingen personligen här.
Vad jag har förstått så upplevs det som att "gänget" dikterar vad folk får skriva; så fort någon har kontroversiella åsikter så slår de till. Men så farligt tycker jag inte att det är. Jag säger alltid vad jag tycker och försöker att argumentera sakligt utan att såra folk, och jag tycker det har funkat bra.
För övrigt så håller jag med Markus. (Det gör jag alltid.

)