Medlem
Antal inlägg: 160
Medlem nr: 2 862
Hängde upp gardiner i köket, men blev helt missnöjd. Jag vet inte vad jag ska göra åt det eller vad som riktigt är fel, men det ser urkonstigt ut. Snälla, ge mig tips om vad jag ska göra!
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Jättesvåra fönster. Svårt med långgardin och svårtmed kappor eftersom de tar bort så mycket ljus.
Jag skulle gjort typ tygrullgardin i något tunt material helst vita, finns att köpa på IKEA gjort en lite svängd avslutning i linnetyg gärna med lite styvning påpressad så att de verkligen hänger slätt. En enkel svängd linje kanske eller nåt som ger en spets i mitten på varje fönster.Total nivåskillnad högst 5 cm eftersom fönstret inte är så högt. Kanske avsluta spetsen med ett fönstersmycke eller snyggt hänge man har i dukar utomhus.
Förslaget med fönsterfilm undertill i stora fönstret låter bra tycker jag.Och om du vill , en ganska genomskinlig panelgardin vid det stora fönstret. Men se till att rullgardinerna hänger bakom panelgardinen. Det skulle kunna vara snyggt att ha vita rullgardiner med fönstersmycke i samma färg som panelgardinen för att binda ihop det hela.
Då får du ett fönster som kan släppa in ljus nästan obegränsat när du vill samtidigt som du kan dra ner när du vill ha insynsskydd. Du behöver inte ha rullgardinerna på samma nivå utan kan dra upp och ner allteftersom det passar med sol och annat.
Se bara till att panellängderna verkligen är rakt sydda så att de hänger rakt annars ser panelgardiner förskräckligt ut.