CITAT (*Stintan* @ 01-09-2008, 01:11)

Kul med ritningar. Det där kan bli ett riktigt snyggt och fint hus.
Tänker så det knakar
Jag skulle inte ha badrum på nedervåningen om inte det är sovrum där. Kommer badrummet bort så tycker jag det ska vara ett fönster på den gaveln också så att det inte blir så mörkt. En toalett med dusch i anslutning till groventren/tvättstugan däremot kanske är något att tänka på och så ha badrummet på övervåningen. En klädkammare på övervåningen är aldrig fel. Förvaringsutrymmen kan man inte få för många. Varför inte försöka få till ett gammeldags skafferi som man kan gå in i i köket? Det ångrade jag att vi inte fixade när vi byggde hus.
Tack för synpunkterna - mer sånt! alla synpunkter mottages tacksamt.
Badkaret på nedervåningen är mest inritat för att det skall finnas plats för det, annars är tanken precis som du menar att man kan ta groventren in, släppa smutskläderna i tvätten och vika runt hörnet in i duschen utan att behöva klampa runt i hela huset. Funderar på om inte dörren in till toalett/dusch borde komma direkt från groventren, utan att behöva ta varvet ut i vardagsrummet först...

blir isåfall där badkaret är inritat
syns inte i det perspektivet som bilderna visar, men utrymmet under trappan är tänkt som "minigåinskafferi" ventilerat med uteluft
För många förvaringsutrymmen? jo det undrar jag om man inte kan ha.... håller fortfarande på att röja gammal bråte i uthusen, långt ifrån allt är inte ens sådant som jag samlat på mig själv (även om det är en hel del det också)
Funderade ett tag på att bygga "gåingarderob" i snedtaken uppe, men som sagt... är rädd att det blir ytterligare en förvaringsplats som det är för lätt att stoppa undan saker i.
Tror jag bygger ett råttsäkert utrymme på ovanvåningen i verkstaden istället - det är inte inrett alls idag