Kompletterar lite mer efter att ha pratat minnen med min man.
Eiffeltornet och Triumfbågen kan vara roligt att se eftersom de är så kända. Disneyland (ta metron dit) var superkul trots att vi är två vuxna. Walt Disney Studios Park som finns precis bredvid Disneyland.
Håller med Aqvakul om att maten är betydligt bättre bredvid turiststråket. Både godare, billigare och betydligt trevligare restaurangpersonal.
Tänk på en sak bara, gå ALDRIG mot röd gubbe. Taxichaufförerna kör ohyggligt fort och de stampar på gasen i samma ögonblick trafikljuset slår om till grönt, oavsett om det befinner sig fotgängare framför eller inte. Kan bli en otrevlig upplevelse om man tänker "fuska" lite.
Svårt att hitta? Fråga vem som helst på gatan. Upplevde parisarna som otroligt vänliga och hjälpsamma. Hände flera gånger att de kom fram till oss när vid stod och vände och vred på stadskartan och frågade om vi behövde hjälp. Engelskan inget problem och inte alltför sällan också svenskan funkade.
Nej nu ska jag sluta leta i minnet innan jag själv bokar en resa igen på stört. En sak är i a f säker, ni kommer inte att ha tråkigt!
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|