CITAT (Jan Lindgren @ 31-08-2008, 10:07)

Hej!
Man har gjort studier på vilka ormbunkar som fungerar. Av 50 testade arter så var det bara två som de inte åt. Jag tänker använda stensöta som det finns gott om här och sedan är ju bostonfern väldigt lättskött och finns i varenda blomsteraffär. Jag kan redan se att de äter vår stensöta.
Visst är pinnar vansinnigt tråkiga om man ska ha dem som keldjur. Jag tycker att ormar är precis lika tråkiga men samtidigt är alla djur och växter fascinerande att studera för oss galningar.
Jag köpte ett litet terrarium samtidigt. En liten kub med 30cm sida. Jag ska nu studera hur pinnarna beter sig och vilken miljö jag måste ordna. När jag har tillräcklig kunskap så ska jag bygga ett lite större terrarium som går att inreda ordentligt. Eftersom jag är i total avsaknad av gener för estetik så får min fru göra inredningen. Vi har ett par keikis av Ph. equestris som borde passa bra i terrariet.
Det blir nog inga fotografier från oss. Jag är en dålig fotograf och ännu sämre på att hantera datorer. Som tur är har jag barn som jobbar yrkesmässig med datorer. Det är därför min dator överhuvudtaget fungerar.
MVH
Jan Lindgren
Kul att höra att intresset för diverse 'rälia jur' håller i sig.
Har själv haft butik med sådana kryp + en massa annat som folk benämner 'otäcka'. Tyvärr fick den läggas ner p gr av att jag blev långvarigt sjuk. Men intresset finns kvar även om jag inte har några sådana djur längre.
Hur har du tänkt hålla värmen och luftfuktigheten i terrariet?