CITAT (Magdis @ 03-09-2008, 20:51)

Att koppla ihop relationsproblem och otrohet ser jag inga konstigheter med, men att koppla ihop relationsproblem
och våld/övergrepp?

Otrohet, är ett relationsproblem men relationsproblem måste inte innebära just otrohet.
Relationsproblem ser jag som ett vidare begrepp som kan innefatta allt om kan gå snett i en relation. Personligen tror jag att många av de kvinnor som upplever "relationsproblem" har problem med kommunikationen för det är inte helt ovanligt bland de män jag känner att män ofta är mer introverta och har svårt att prata om relationer. Att dra slutsatsen relationsproblem= mannen är otrogen eller potentiell sexualförbrytare tycker jag är att övertolka resultaten. I AB nämnde man inte hur denna gen som vissa män bär på tar sig uttryck? Är det i känslomässig störning, ADHD/Damp, autism, störd sexualdrift eller vad? Man har sett ett samband vad jag förstår men sambandet gen - relationsproblem är inte utrett så an vet inte symptomet.
CITAT (Ingrid Zon3 @ 03-09-2008, 20:59)

Det finns så många inlägg på denna tråd som jag skulle vilja kommentera, men jag vet inte var jag ska börja. Men att beskylla Karolinska Institutet för "silly science" var kanske det som stack ut som kaxigast i mitt tycke.
Så som AB framställde nyheten så var det
silly science! Läser man rapporten så får man säkert en bättre bild av vad de har kommit fram till.