CITAT (Azur @ 03-09-2008, 09:41)

Är vi där nu igen?
Jag anser fortfarande du i första hand borde ta upp dina samlivsproblem med din partner, istället för att försöka få det till nåt slags allmänmänsklig sanning att alla män är översexuella och otrogna.
När skall du fatta att det inte är en speciell man eller specifik situation Grå pratar om? Vissa här på forumet har tydligen lätt för att måla upp bilden över vem jag är. Jag har blivit kallad både det ena och det andra av folk som vill "komma åt" Grå.
Dock:
Ibland när jag läser tidningar/hör nyheter/hör på hur vissa män resonerar blir jag mörkrädd över vilka fasoner somliga kan ta sig för. Sen är det definitivt inte ALLA män som begår övergrepp, förtrycker och utnyttjar men det är tyvärr alldeles FÖR många. Om det så bara är 5% så skulle det vara 5% för många!
Även om det säkert finns kvinnor som begår våld mot sina män, kan väl ändå ingen påstå annat än att det är vanligare att män gör det mot sina kvinnor?
Jag tycker inte att samhället skall acceptera någon form av förtryck/utnyttjande av andra människor, men precis som flera har varit inne på är det TYVÄRR av någon outgrundlig anledning fortfarande mer accepterat att en man begår dumheter än att en kvinna gör det. Vaf-n? det är väl ändå 2000 talet vi lever på och inte stenåldern?