CITAT (Gunilla T @ 03-09-2008, 11:08)

Är det verkligen så illa ni män?
I så fall bör vi omgående sluta förfasa oss över hederskulturen för ovanstående synsätt är bara en mildare variant av hederskultur.
Inte för att jag skulle skämmas - jag skulle bli heligt förbannad och ledsen - men vad ha det med hederskultur att göra? Jag antar att det du menar med hederskultur är det som till sin ytterlighet resulterar i hedersmord?
Det är väl ändå lite mer skillnad än "en mildare variant"?
Sen har jag, har alltid haft och kommer alltid att ha svårt för människor som tar till våld som "diskussionsmedel"
Om de sedan skyller på att de var onyktra - då har de bara förvärrat situationen, för om de inte kan hantera alkohol utan att bli våldsamma - då är det väl dags att bli nykterist eller?
CITAT (Anma @ 03-09-2008, 21:34)

Det kan var så också att alla på forumet faktsikt inte har koll på att just ni är ett par. Jag t ex visste inte/hade glömt bort det. Så det är mycket möjligt att du inte alls har blivit kallad för varken det ena eller det andra, inte medvetet i varje fall.
Du missade poängen: Att det inte är ett specifikt förhållande som diskuterats, utan hela samhället