CITAT (Ralf @ 08-09-2008, 13:50)

Sådana hära köpe-grejer kan ju slå helt fel delvis.
Ta tex detta av vi har kris i Sverige nu o då sluttar vi handla, tex Saab-bilar och då måste företaget permittera....
Mitt lilla köpstopp kommer knappast att göra någon arbetslös, så det tänker jag inte ta på mitt samvete....

Jag bestämde mig för detta för att jag senaste åren gjort av med mer och mer pengar utan att egentligen ha ett dugg bättre liv (inte för att det är fel på mitt liv). Jag tror att detta får mig att få upp ögonen på vad jag egentligen handlat och varför. Har tillexempel 3 par vinterstövlar jag aldrig använt. Idiotiskt. Garderoben sväller över av kläder jag sällan eller aldrig har på mig. I badrumskåpet finns pryttlar och burkar som knappt är öppnade.
Om jag inte handlar på mig mer under ett halvår så kanske jag lär mig att leva på ett sätt där jag slipper överkonsumtion även i fortsättningen.
Denna överkonsumtion tär inte hål bara i min plånbok, utan även på jordens resurser.
Nu är jag ingen frösättare, köper plantor istället, när mina sex månader är över har plantsäsongen knappt börjat...

Julen hamnar så klart mitt i, i år blir den annorlunda men det kan jag leva med. Tänkte över det också innan mitt beslut.
Däremot måste jag köpa upp ett lager underkläder före 1/10...