CITAT (*Stintan* @ 08-09-2008, 14:20)

Hoppsan behöver man bestämma sig för sånt
Får nog vara glad om jag har råd med mat, tvål, schampo och toapapper. Jag hoppar balsam och köper tandkräm istället om det är ok, sen skulle jag nog gärna vilja ha lite tvättmedel och kanske lite diskmedel också om det blir några ören över till det. Hoppas hundmaten går in under mat.

Bra iaktagelse! Självklart ingår tvättmedel , diskmedel har jag för ett år famöver...
Hundmaten är så självklar så den tänkte jag inte ens på, hundarna ingår inte i begreppet jag. De får det de behöver, det är jag som har köpstoppet på sådant som är till mig.
CITAT (Bee @ 08-09-2008, 14:22)

Exaktemente. Och inte vill vi väl att tex våra plantförsäljare skall behöva stänga igen?
Dessutom, köpstopp i ett halvår? Julklapparna till barnen då? - Nej, det funkar inte.
Sån tur (eller otur) har jag att det finns inga barn i min närhet som jag behöver köpa julklappar till.

Alla gör ju på sitt sätt. De som väljer att göra ett köpstopp. Bara för att jag går hela vägen behöver inte andra göra det. Presenter till andra kan ju tillexempel vara tillåtet och blommor , eller vad man nu vill.
Tjejen i artikeln har fått mycket kritik, bland annat har hon blivit kallad för barnmisshandlare... Så att detta väcker reaktioner hade jag räknat med. Får se hur folk irl reagerar, ni är de första som jag anförtrott detta...