Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hål i nässkiljeväggen
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-09-2008, 07:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Har drabbats av rubricerade åkomma, förmodligen efter användande av kortisonspray nasonex. Har ännu inte visat upp hålet för läkare men det är ingen brådska. Det är inte stort, ca 5 mm. Efter att ha googlat runt så verkar det som om jag får dras med det, det är tydligen nästan omöjligt att operera. Möjligen kan man sätta dit en siliconplugg. Nån som har erfarenhet av denna åkomma? Det stör mig inte så mycket men det kan ev växa.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nostalgia
          Inlägg 10-09-2008, 09:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Hej GossenRuda!
          Jag går just nu på en massa undersökningar för hål i nässkiljeväggen eller ja jag har rättare sagt knappt någon vägg kvar alls så mitt råd är att du kontaktar öron-näsa-hals för en undersökning för precis som du skriver så kan hålet växa, vilket det gjorde i mitt fall. Jag ångrar att jag inte sökte hjälp tidigare så kanske något kunnats göra men idags läget finns knappt någon hjälp att få som typ siliconplugg för det finns inget kvar att fästa den i, har blivit bränd inne i näsan med något nytt som kommit ut på marknaden (kommer inte på vad det kallades) men det hjälpte inte mer än ett par dagar.
          Mitt hål har troligen från början uppstått efter att jag varit med om en svår trafikolycka då jag fick ett kraftigt slag mot sidan av huvudet. Jag själv kopplade aldrig detta samband med mitt problem som var (är) att jag alltid känt (känner) mig täppt på ena sidan vilket visat sig nu att det beror på att jag på något sätt blivit sned på insidan i näsan (av slaget) vilket inte syns från utsidan. Hålet var nog inte så stort från början utan har uppstått när jag försökt åtgärda min "nästäppa" Problemet för mig nu är att jag blöder en hel del näsblod och att det nattetid bildas som läkarna kallar det krustor (för mig är det snor) i näsan vilket gör att det blir problem med andningen och det blir som en ond cirkel för på morgonen måste jag ju ta bort det som bildast på natten ja då blir det irriterat och jag blöder igen. Och ja i dagsläget verkar det som det här är något jag får leva med.

(Jag är lite seg när jag skriver så jag såg att du hunnit skriva själv igen)

Redigerat av Nostalgia62: 10-09-2008, 09:07

Citera

Inlägg i den här tråden
          Gossen Ruda   Hål i nässkiljeväggen   10-09-2008, 07:40
          Gillan   Har drabbats av rubricerade åkomma, förmodligen ef...   10-09-2008, 07:50
          Eva-Helene   Jag personligen har inte erfarenhet av det, men se...   10-09-2008, 07:50
          Gossen Ruda   Upptäckten ja. Har varit lite undrande ett par mån...   10-09-2008, 08:48
          Sussie F-Flower   Hej GossenRuda! Jag går just nu på en massa un...   10-09-2008, 09:29
          Sussie F-Flower   Åhh, kära nå'n!!! Kan det verklige...   10-09-2008, 09:23
          KURT   Man kan ju tillägga att en annan vanlig orsak till...   10-09-2008, 12:01
          Sussie F-Flower   Man kan ju tillägga att en annan vanlig orsak till...   10-09-2008, 12:10
          Wilmer   Ha,ha, nu var du rolig, va? :flirting: :rotfl: ...   10-09-2008, 12:14
          Wilmer   :fear: Jag som precis hämtat ut maxdosen för dyra ...   10-09-2008, 12:08
          Chamomille   :fear: Jag som precis hämtat ut maxdosen för dyra ...   10-09-2008, 13:23
          Gossen Ruda   Anledningen till att jag har använt olika nässpray...   10-09-2008, 13:14
          Wilmer   Snacka om timing :crying: *känner försiktigt i nä...   10-09-2008, 13:36
          Chamomille   Snacka om timing :crying: *känner försiktigt i nä...   10-09-2008, 13:56
          Wilmer   :w00t: Jahadu, maxdosen på kokain.. Jisses, då va...   10-09-2008, 14:43
          Nostalgia62   Hur går det, kommit iväg på någon undersökning? Sj...   25-09-2008, 08:44
          Magdis   Det där du skriver att du blev bränd i näsan mot n...   25-09-2008, 09:04
          Gossen Ruda   Numera etsar dom mest fast jag tror att det även b...   25-09-2008, 09:20

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 19:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon