Anledningen till att jag har använt olika nässprayer och avsvällande tabletter är återkommande nästäppor och andra näsproblem. Första gången jag brände näsan mot näsblod var före skolåldern. Det har blivit ett antal gånger mer sen dess. Varje förkylning brukar avslutas med bihåleinflammation, vilket i sin tur antingen har resulterat i spolning eller numera antibiotikakurer. Många. Jag tycks ha känsliga slemhinnor som gärna svullnar upp, det är dock inte frågan om nån allergi. Jag har inte använt nån spray på ett par månader nu så hålet är säkert så gammalt också. Däremot så har jag börjat ta Nozoil som bara är sesamfröolja.
Det låter inte alls roligt det som Nostalgia62 skriver om, hoppas du får hjälp. Vad jag förstår så är operation vanskligt, det kan bli sämre. Skiljeväggen är ju bara en tunn broskskiva med slemhinna på sig och om jag kommer ihåg rätt så är brosk svårt att operera, det har svårt att läka ihop. Är dock inte säker på den saken.
Beträffande Fass så skippa alla gamla böcker och kolla på nätet istället, där står det senaste. Adressen är www.fass.se. Så här skriver man om
Nasonex. Titta längst ner under biverkningar.
Redigerat av Gossen Ruda: 10-09-2008, 13:16