Vilken dag....höll på att svettas ihjäl i min ylliga tröja när jag cyklade till Brommaplan...skulle bara handla lite mat och vin till helgen....men naturligtvis kom jag hem med en hel kasse förgätmigej från blomsterståndet på torget...har planterat ut dom på balkongen nu...blir det frostrisk så får jag väl bära in lådorna...har planterat läckra penseer också..och ett par hyacinter...älskar hyacintdoft utomhus! Och så har jag satt upp mina insynsskydd(pinnvävsjalusier)...så nu kan man vara på balkongen utan att grannarna ser det(Visst..dom är trevliga ..men så extremt nyfikna!). Till helgen blir det bara att njuta av solen och blommorna på balkongen...och vara som Ferdinand..sååå lycklig! Nästa vecka är månen i ny...så då tänkte jag så en massa frö i alla lådor och krukor..och njuta av tanken på hur vackert det kommer att bli! Intet är som väntans tider vårflodsveckor,knoppningstider Ingen maj en dager sprider som den klarnande april. (Har glömt vem som skrev det här) Lavendel..berusad av våren
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
|