CITAT (Gossen Ruda @ 19-09-2008, 09:03)

Det var en överraskande resa

trodde jag skulle hamna på en sida med en massa modelljärnvägar. Fanns ju mycket fina bilder att titta på
Själv har jag ett lite speciellt "förhållande" till tåg, så jag får väldigt kluvna känslor när jag ser på tåg och järnvägar, har nämnligen blivit överkörd av ett tåg när jag åkte med min bil över en obevakad järnvägsövergång precis där jag bor, detta förändrade ju såklart mitt liv en hel del, men men det är en annan historia. Som färdsätt är ju tåg mycket trevligt.
Inspererad av "Postvagnen" tog jag med mig hunden på en promenad och fotade järnvägen som finns där jag bor. Inte så vackert kanske men den finns där ju mitt bland all skog. Tycker nog järnvägen var vackrare när den hade träsllippers, men dessa byttes ut för några år sedan till nya i betong istället för trafiken skulle öka men det har jag inte märkt något av.
järn.JPG ( 294.09k )
Antal nedladdningar: 18
järnväg2.JPG ( 278.02k )
Antal nedladdningar: 18Vet du Gossen Ruda om det finns gamla bilder på järnvgsstations hus på den här sidan, försökte söka på det men utan resultat, eller ja man kanske måste vara medlem för att kunna hitta sådant? Med gamla bilder menar jag typ från början av 1900 talet och en bit in.