CITAT (Grå @ 20-09-2008, 16:51)

En fråga som har ställts i den här tråden, men inte fått något svar av någon anledning är:
Varför vill man ha en kamphund?
Det är 2008, snart 2009. Människor i dagens Sverige behöver inte skicka upp sina tuppar och hundar i ringen för att spela om vem som kommer levande där ur. Ni som har valt att skaffa kamphundsraser och/eller avla på dem, varför gör ni det?
En välskött rottweiler kan du använda till vakthund, blindhund, spårhund, narkotikahund och sällskapshund.
Vad kan man använda de andra raserna till förutom kamp och sällskap? Vad använder ni era hundar till?
Själv hade jag tre pitbull och trevligare kompisar har jag aldrig tidigare haft trots ett långt hundinnehav.
Nu har jag en tråkig "vinhund" hon är nog kamphund hon också men för slö för att förstå det och så valpen och även om de är trevliga så inte är de som mina tidigare hundar - där kan vi tala om personligheter och mycket tillbaka på insatt kapital.
Nu är jag inte personen som ens skulle komma på tanken att skicka upp en tupp eller två i ringen och ännu mindre att spela på dem - var får du alla dina tankar ifrån??? Grå
Blir så ledsen när förståndiga personer som dig Grå blandar dig in i denna typen av "samtal" Bara skitsnack av sådana som vet väldigt mycket om saker de inte har en aning om