Ghislain har också en grop förberedd Svennis

men jag vet inte om man sätter den i höst om den kommer klara sig. Man kan ju försöka. Eller tycker du jag ska vänta till våren?
Gropar är okej att gräva, men svårare att skaffa fram rosstöd till klätterrosor. Men det kan man fixa senare antar jag, dom lär väl ändå inte växa sig giantiska på en sesong. Fast gropen jag har är inte i direkt sydläge. Kanske skulle försöka hålla koll på hur många timmar sol den väggen faktiskt får... Annars har jag ett annat ställe också, där jag tänkte sätta någon liten ros, men vadå, man kan alltid ändra sig
Har fått löfte av en kompis om lite häst-gödsel. Kan man lägga det lite runt ytterkanten och inte direkt kring rötterna kanske det kan ligga där som jordförbättring? Eller ska jag tacka nej nu?
Hmm hade tänkt skaffa en alba till våren, ska jag välja Chloris eller Mme Plantier?
Och Aicha (minns inte över vilken bokstav dom konstiga plupparna ska vara)... skjuter den många rotskott?
Kajsa din Ghislain var mer rosa-gul än den andra? De flesta jag har sett har varit blekt vit-gula. Är det höstfärger eller har du ett ovanligt fint exemplar?
Redigerat av Ezereht: 22-09-2008, 00:46
Temptations come, as a general rule, when they are sought.
-Margaret Oliphant
--------------------
zon 5