Min värsta telefonförsäljning får nog bli två, för jag vet inte vilken som var värst.
För flera år sedan så ringde en tjej från FRONT om prenumeration på boxerkalsonger, jag tackade nej och sa att jag inte ville binda upp mig för något, då kontrade hon med att det var två par för 14.95 och att en försäljare sedan skulle kontakta mig om fortsatt prenumeration.
Till slut gav jag med mig då hon lovade att man inte satt fast med något.
Kalsongerna kom och det var väl inget fel på dom egentligen, räkningen betalades 14.95+portoavgifter
Efter någon månad kom restsumman för dom "billiga" kalsongerna p.g.a. att jag inte sagt upp abonemanget som jag inte ville ha!!!!
Nästa duktiga försäljare var från OPTIMAL TELECOM, hon ringde mig 8-10 gånger den dagen för att jag inte var intresserad och redan hade ett bra avtal med Telia, men hon gav sig inte, hon hade ett ännu bättre avtal för mig som nästan aldrig var hemma och nyttjade telefonen.
Hon sa att hon skulle ordna med övergången från telia och att det inte skulle kosta något, jag upplyste henne om att jag inte hade haft mitt abonemang hos telia ett år ens och frågade om man inte skulle ha haft telefonen i minst ett år innan avtal kunde brytas och hon sa att det var valfritt för alla numera att byta när man ville.
Sagt och gjort, månaden efter kom första räkningen från dom och.......en sluträkning från telia på straffavgifter för brutet avtal, ok, inga astronomiska summor, men för mig med nästan obefintlig inkomst så ÄR det en mycket stor skillnad på ett månadsbelopp på ca. 130:- och nästan 700:-.
Jag ringde upp Optimal telecom och ifrågasatte deras ärlighet då jag hade frågat så många gånger om övergången och fick ett snorkigt svar att det inte var deras skyldighet att hålla reda på mina bindningstider hos telia, det slutade med att jag bad att få säga upp mitt abonemang hos dom med omedelbar verkan för att på det där viset skulle jag inte ha råd att ha telefonen ändå, han sa att det var ok.
Är det överstökat nu då???? Pyttsan heller, jag använder aldrig telefonen och den månatliga räkningen från optimal telecom kommer punktligt ändå, det går tydligen inte att säga upp heller!!!!!
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.