Hur går det, kommit iväg på någon undersökning?
Själv har jag varit på "slutbesikning" i förra veckan. Prover som tagits visar inga konstigheter, däremot visar röntgenbilder att jag har en gammal fraktur som jag fick isamband med en trafikolycka för ca 20 år sedan som gör att jag är sne på insidan som jag nog uppfattat som att jag är svullen/ nästäppt, verkar lite konstigt tycker jag att jag inte haft besvär från det tidigare (???) , men iallafall så har dom kommit fram till att det dom kan erbjuda är att med operation försöka återställa en konstgjord skiljevägg men med mycket tveksamma resultat.
Men nej Tack sa jag då . Jag har tillbringat alldeles får många dagar på sjukhus och genomgått en hel del operationer tidigare som inte givit det resultat som man hoppats på och det här är ju egentligen inget farligt att leva med, mest bara obehagligt. Nu har jag istället fått en "nässpruta" som man fyller med koksalt för rengöring på morgonen och sedan smörjer man lite på insidan med Fenazon salva får se hur länge jag idds krångla med detta
En annan patient jag träffade hade också som du skriver som ett visselljud från näsan men det kanske blir om man har ett mindre hål för det har jag inte märkt av. Det där du skriver att du blev bränd i näsan mot näsblod när du var liten, verkar vara något som var vanligt att dom gjorde förr, har flera bekanta som också gjort detta som barn och minns det som mycket otäckt.
Ha det gott!