Tack till er alla för era svar. Vad beträffar min sambo så har jag försökt prata med honom men det verkar vara som att slå huvudet i en vägg. jag VET att han har det jobbigt på sitt sätt och är en tvättäkta kille. Han försöker på sina små klantiga sätt att hjälpa mig, men det brukar bara bli pankaka utav det.
Var faktiskt och fixade mitt hår igår efter att dragit ut på det i år och dar....ha, det var ingen billig historia och man är nu sur på sig själv för att ha kastat ut så mycket pengar....och på sig själv.
Idag är även första dagen jag helt kommer att vara utan morfinet för min rygg och den spökar redan....usch!
Skall ut och gå/handla med min kompis i eftermiddag....OM min ork finns kvar.
När det gäller att flytta så trivs jag jättebra här i den lägenhet vi bor men kanske en aningen för nära mamma....hon bor 4 hus upp i det huset jag är född och uppvuxen i. Jag har sluppit henne nu NÄSTAN sedan slutet på Juni sedan det tog slut mellan min syster och hennes kille...Sedan dess är det bara hon som gäller...vad det än är så går hon först. Detta kan jag förstå i början men nu börjar det spåra ur! Jag vet av egen erfarenhet att det svider när ett mycket långt förhållande/liv tar slut men vad hjälper det. Jag fick då flytthjälpen sedan var det bra med det. Mamma, släktingar och hennes sambo är snart ute hos min syster dygnet runt för att lösa allt åt henne... Blir så arg och ledsen för hon pratar alltid med mig om rättvisa och om hon köpt en ost till mig måste hon göra detta till min syster...men när det är tvärtom behöver man ej engagera sig...
Som jag sa till personen jag pratar hos så bryr jag mig ej längre att folk omkring mig sparkar, stampar och struntar i mig...jag e så långt så jag tycker verkligen jag ej är värd mödan.
Bett om hjälp flera gånger hos olika instanser och psykologer OM KANSKE kunna hjälpa mig att söka fonder el. liknande för att ta mig på en resa att ordna mina kära växter, hjälp till en diskmaskin för min kropp...Ja, något bara för att verkligen hjälpa mig. Men nix det kan jag glömma för det skall min sambo betala---vilket är enl. advokater olagligt.
Galla, galla och åter galla...Nu skall jag försöka ta mig en matbit men vägen till köket är lång och lusten ej där...
Höres mina vänner. Tack för att ni finns.
Annica