CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,05-11-2002, 12:54)
Själv tycker jag nog både krukväxter inne och ute passar båda under forumet krukodling det är ju ganska svårt att dra gräns en del växter odlar man ju inomhus på vintern och ute på sommaren. Själv ställer jag ut de flesta krukväxterna på sommaren.
Kryddväxterna hör till köksträdgården de saker som står beskrivna under forumet Köksträdgården är: Allt som odlas huvudsakligen för att det är ätbart. Grönsaker, kryddväxter, bär och frukt.
Själv tycker jag inte man ska dela upp alltför mycket då blir det bara ännu virrigare vart man ska skicka sitt inlägg.
Sedan får man nog acceptera att en del inlägg hamnar "fel", lavendel ex. är ju knepig den kanske ska räknas som kryddväxt det går ju att använda den i matlagning/bakning fast jag tror de flesta odlar den mest som prydnadsväxt och då skickar man nog sin fråga till forumet Prydnadsväxter.
Nej du har väl som "vanligt" rätt och ingen annan kan lägga fram ideer här i forumet eller?
Det är väl bra mycket rörigare när man hittar allt under småprat och får leta där + på första sidan. Jag tror det blir mindre fel om man skapade lite fler Gupper- Som även Medicinalväxter. Just den kategori tänkte jag påmen den kom inte med.
Skillnaden på inom och utomhus vet nog de flesta men det finns ju växter som man INTE kan odla inne och tvärtom. T.ex. fikus, monstera, olika inomhusklätterväxter. Nog tror jag skrivare och läsare hittar lite enklare.
Hittade bl.a körsbärsträdsklippning eller flytt under småprat. Tänk om det kunde varit på Träd och buskar t.ex.
Ja nog om detta hoppas flera tycker som jag så vi får in lite mer undergrupper. Flera än Åsa har väl bestämmande över detta forum tror jag i alla fall eller?????????????????