Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu är jag f..bannad!, Allt arbete förstört!
          MariaS
          Inlägg 19-04-2004, 14:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Här har man lagt ner fjorton dagars arbete på att rada upp pallkragar, harpa och blanda matjord med sand, hästgödsel, torv och kompost efter konstens alla regler.
          Igår fyllde jag två kragar med 20 plantor minimajs, satte upp bubbelplast och var allmänt nöjd.
          På förmiddagen idag, åkte jag in till stan för att göra några ärenden och när jag kommer hem två timmar senare.......
          DEN FÖRBANNADE BONNJÄVELN!!! (Ursäkta språket) Har harvat ner vartenda dugg i sin åker!!!!
          Efter att ha påpekat för honom att han får ersätta detta, påstår idioten att han inte har gjort det?!
          Spåren från harven syns tydligt i pallkragarna, och hur förklarar han att min majs finns 30 cm ut i hans åker, om det nu inte är han som har gjort det?

För att vara säkra, efter att vår tomt krympte förra året, har vi låtit lantmäteriet sätta ut sina käppar där gränsen går, ni ska inte tro annat än att dessa också är nerkörda i åkern!
          Vad gör man, vilken ersättning kräver man. Hur tar man betalt för allt arbete med groddning och allt annat?

MariaS

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 19-04-2004, 14:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Han har snott sammanlagt 158 kvadrat under 23 år nu!
          Anledningen till att lantmäteriet kom ut, var för att vi köpte till ytterligare 1100 kvadrat. För att kunna göra detta tog lantmäteriet ut befintliga gränserna först. 158 kvadrat utanför där bonden hade sagt att gränsen gick!!!
          Lantmäteriet har redan lovat att hjälpa till om det skulle bli problem, men ändå....hur får jag igen mina majsplantor?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2025, 04:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon