Ja du grodor och paddor är jag fruktansvärt rädd och äcklad av! Nu börjar jag tänka på våren och att de börjar födas.... Hua...
Ikväll regnade det rejält, när jag stod p trappen såg jag hur det som flöt små rackare med vattenströmmen på gatan. Och visst var det små grodbarn!!!

En hel rad var det som kom upp ur diket för att ta sig en bit längre ned med vattenströmmen. Fy fasen, jag kan inte låta bli att tänka på hur det är när de växt till sig till sommaren, för att inte tala om sensommar och höst... Usch, jag vågar knappt röra en grej på tomten då!
Rabatterna brukar jag rensa i början av sommaren men sen klara jag inte av det. Det hoppar fram grodor varje gång jag sätter mig för att rensa på sommaren... Tyvärr men jag fixar inte det...
Dessutom har det varje år hoppat ned en rackare i barnens pool som jag inte vågat ta upp. Barnen har fått strunta i att bada tills pappa kommer från jobbet och kan ta bort den!
Ja det är faktiskt ett handikapp att vara rädd för dessa djur. Jag kanjuinte hålla på i trädgården som jag vill. Jag mår fruktansvärt dåligt bara jag ser en groda eller padda...Och så ska man bo på ett ställe där det kryllar av dem också... Får ta och flytta tror jag...
Är det ngn som vet om det finns ngt som de inte gillar, ngn växt eller dylikt? Snälla!!!