Ju mer jag ser av dessa trädgårdsMÄSTARE desto större blir min beslutsamhet att inte släppa in såna i min trädgård. Karln verkar lida av lite krokodilsyndrom, stor käft - inga öron. Det framgick klart att hon ville ha trä, han ville ha sten. Vi får se vem som vinner. Tyvärr är det ofta så med dessa experter, dom har vissa käpphästar som dom vill släppa ut på bete i alla trädgårdar.
Gaunitz, eller vad han nu heter, börjar segla upp som programmets clown. Myror i trädgården! Vad han bl.a. inte talade om var att myror odlar bladlöss och rotlöss. Dessutom är dom aggressiva och har ett otrevligt gift till sitt förfogande. Är det inte meningen att vi människor skall kunna vara i vår trädgård? Nån som har sett sig på ett rödmyrebo i gräsmattan nån gång? Jag har det och vill inte göra om den saken. Jag har även stått uppe på en stackmyrestack ute på Skanörs ljung. Ingen höjdare. Om nån undrar varför så spanade jag efter fjärilar och var lite väl koncentrerad på just den uppgiften.
För övrigt var inslaget från den botaniska trädgården skapligt även om det är på gränsen vad jag vill se i trädgårdsprogram. Korta inslag går an.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|