Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> växter eller ej?
          gullik.u
          Inlägg 20-04-2004, 21:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 3 170

Hej! för 2 sommrar sen gjorde vi en damm, ca 2*3m la dammduk. första sommaren så planterade jag i växtkorgar, men det fungerade inge bra dels var ju botten snorhal och jag fick lägga stenar som höll korgen kvar och eftersom det lutade kunde de inte ställas var som helst,vi har en fontän och ett " vatten fall" så det går inte att ställa för nära dem heller"växterna sprutas sönder, ett annat" problem" var att korgarna var överfyllda med maskar, ja det blev mycket mask i hela dammen ?! jag tog därför bort all plantering och nu har jag bara blommor utanför, Det är ju snyggt i dammen när det är nytt och friskt vatten men då får man ju byta ofta sad.gif kan man fylla en damm ( med duk) med singel=lättare att plantera? vad jag förstår går det att få klarare vatten med växter i men hur gör ni vid rengöring mm,blir inte stenarna aldeles gröna av alger? Funderar på en ny damm och vill ha lite mera tips wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gullik.u
          Inlägg 21-04-2004, 21:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 3 170

Tack Kerstin ! du kan en hel del va! smile.gif Jag skulle vilja veta lite mer om det där med filter, i min pump finns det inte ens ett filter ?! det är en Hozelock cyprio 2000 lv någon som vet om det går att köpa eller bygga något till ? ett annat problem är att det blir en tjock gröt av alla löv, så att tömma under våren är nog ett måste sad.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 21:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon