Vi hade strul med torktummlaren och tog hem en reparatör. Han tittade på/i den och konstaterade vad felet var och sa att det knappt var idé att reparera men han skulle skicka kostnadsförslag och faktura för besöket. Ingetdera kom och under väntetiden beslutade vi att köpa ny. Jag tyckte faktiskt att han fick skylla sig själv.
Det har iofs inte med det här att göra men kan kanske berättas ändå. Det som triggade beslutet att köpa ny var att dom hade "brandrea" på SIBA i Bredden utanför Stockholm. "Fantastiska priser". Dom öppnade åtta på morgonen och jag kom dit 08.15. Kön utanför var lång, då menar jag lång som i minst 100 m. Den gick också väldigt långsamt men efter ett par timmar var jag halvvägs. Min Sambo och dotter på bara någon månad var med men dom åkte hem efter ett tag. Efter 6 (sex!) timmar kom jag in och vart nästan nöjd när jag konstaterade att dom inte hade några torktummlare. Det var nämligen ca 2 timmars kö till kassan! Det var nog senaste och förmodligen sista gången jag var på en sån rea.