CITAT (*Stintan* @ 20-10-2008, 09:10)

Tänk på att många gamla "roliga" trådar kanske bara är roliga för dom som deltog i dom, när man läser så här i efterhand. Men visst finns det guldkorn.
Forumet har ju vuxit sig allt större så det är ju självklart att det inte längre blir samma som det var i början. Det är väldigt trist att läsa gnälliga inlägg om hur mycket bättre det var förr och att det minsann aldrig förekom några "hårda" ord. Visst, minns gärna hur roligt det var förr och glöm det tråkiga men kom samtidigt ihåg att även dagens trådar kommer att bli gamla och somliga av dom kommer säkert också att bli ihågkomna som roliga.
Att skriva inlägg och i förtäckta ordalag påstå att forumet blivit sämre p.g.a. så många "nytillkomna" medlemmar är inte speciellt snällt anser jag. Finns säkert många som känner sig ovälkomna av sånt.
I ett forum med så många medlemmar är det nog ofrånkomligt att det blir lite skärmytslingar ibland. Människor tänker, tycker och beter sig olika och det får man nog acceptera. Det sägs att "som man ropar får man svar"och det borde alla tänka på. Gnäll inte på andra så slipper du att det kommer åter!
Självklart att dom trådar jag tycker är roliga är roliga för mej, och förhoppningsvis några till. Och dom trådar jag inte tycker är roliga är lika självklart roliga för dom som tycker så. Det gäller ju allt som är roligt - filmer, böcker, historier, sketcher... Allt som går att skratta åt är roligt för en del, men inte för alla. Själv är jag allergisk mot kissochbajshumor, finns massor av såna trådar som jag inte förstår det roliga i. Och det finns säkert lika många trådar
utan kissobajshumor som andra aldrig skulle kunna tänka sej att ens dra på munnen åt, och som jag skrattar så jag gråter åt. Självklart!
Jag antar att du räknar mina inlägg om hur jag tyckte det var förut till dom
gnälliga inläggen. Du får gärna tycka det, det bjuder jag på. Jag vet inte hur ni andra gör men själv kollar jag på när en medlem reggade sej för att se om dom verkligen vet vad vi pratar om, vi som pratar om hur det var "förr". Och jag hoppas att jag aldrig har sagt att nya medlemmar inte är välkomna! Hittar du ett sånt inlägg Stintan så visa mej det.
Dom nya/nyare trådarna jag tycker är roliga deltar jag i, några läser jag bara och andra bryr jag mej inte om alls.
Om man känner sej ovälkommen av prat om vad vi skrattade åt 2002 och 2003 och 2004 så har man nog svårt att delta i större grupper öht, grupper som man själv inte var med och startade. Jag var inte med från början på Odla och jag kommer inte ihåg att jag inte kände mej välkommen av dom som redan fanns där när jag hittade dit.