CITAT (Berith @ 20-10-2008, 10:04)

Självklart att dom trådar jag tycker är roliga är roliga för mej, och förhoppningsvis några till. Och dom trådar jag inte tycker är roliga är lika självklart roliga för dom som tycker så. Det gäller ju allt som är roligt - filmer, böcker, historier, sketcher... Allt som går att skratta åt är roligt för en del, men inte för alla. Själv är jag allergisk mot kissochbajshumor, finns massor av såna trådar som jag inte förstår det roliga i. Och det finns säkert lika många trådar utan kissobajshumor som andra aldrig skulle kunna tänka sej att ens dra på munnen åt, och som jag skrattar så jag gråter åt. Självklart!
Jag antar att du räknar mina inlägg om hur jag tyckte det var förut till dom gnälliga inläggen. Du får gärna tycka det, det bjuder jag på. Jag vet inte hur ni andra gör men själv kollar jag på när en medlem reggade sej för att se om dom verkligen vet vad vi pratar om, vi som pratar om hur det var "förr". Och jag hoppas att jag aldrig har sagt att nya medlemmar inte är välkomna! Hittar du ett sånt inlägg Stintan så visa mej det.
Dom nya/nyare trådarna jag tycker är roliga deltar jag i, några läser jag bara och andra bryr jag mej inte om alls.
Om man känner sej ovälkommen av prat om vad vi skrattade åt 2002 och 2003 och 2004 så har man nog svårt att delta i större grupper öht, grupper som man själv inte var med och startade. Jag var inte med från början på Odla och jag kommer inte ihåg att jag inte kände mej välkommen av dom som redan fanns där när jag hittade dit.
Jag lägger mig inte i vilka trådar andra tycker är roliga och inte. Jag pekar heller inte ut någon speciell när det gäller gnälliga inlägg men om du nu tycker själv att dina var det så varför bjuda på något som kanske andra tycker känns trist och blir ledsna av?
Själv känner jag inte att jag måste eller känner behov av att redogöra för vad som roar mig eller i vilken typ av trådar jag vill delta. Smaken är som baken. Man läser och deltar där man har lust helt enkelt.
Nej Berith varför skulle jag tro att du inte skulle välkomna någon, jag tror att alla tycker att alla är lika välkomna. Det jag sa var att det är lätt att känna sig ovälkommen när man läser den del inlägg i tråden.
Att gå på reg.datum som du säger att du gör kanske inte är det bästa för man kan ju inte förutsätta att reg.datumet är detsamma som första dagen personen är inne på Odla. Själv läste jag på Odla, och hade stor behållning av det, i flera år innan jag reggade mig så det finns alltså trådar jag följt långt innan jag blev medlem. Tror inte att jag är ensam om detta. En del har ju också fått ett senare reg.datum än det faktiska av någon anledning. Man kan alltså ha läst en massa gamla trådar även som icke-medlem. Det är nog väldigt vanligt.
Jag tror att du missuppfattade det jag skrev för det var absolut inte fråga om att man skulle känna sig ovälkommen av prat om vad man skrattade åt i gamla trådar. Det jag syftade på var gnället om att forumet har blivit så tråkigt och att det var mycket trevligare stämning förr när ingen medlem var provocerande eller använde hårda ord. För mej låter det som att alla gamla medlemmar var sååå snälla alltid men nu när det kommit så många nya så är det bara en massa bråk och osämja.
I ärlighetens namn så fanns det bråktrådar även före 2005 det kan väl ändå ingen förneka. Det finns inte särskilt många men ibland dyker det upp en och annan vilket jag tror är ofrånkomligt på ett så stort forum. Det konstiga är att sådana trådar lockar så många läsare och deltagare.