CITAT (DragonLady @ 30-10-2008, 01:05)

Ja till slut blev det ju lite spöken

Wooooooooooo
"Vardags-miss-monroe"

Jättefina, båda två ju! Jag tycker faktiskt att det blir himla bra med lite mindre väv på.
Jag fick ju efter mångt och mycket tag i någon sorts gasväv i tisdags. Jag gick in på apoteket och frågade och damen i kassan sa fundersamt att något sådant hade de inte sett till på hur många år som helst. De hade små gaskompresser, 5x5 cm och 7x5 cm...
"Vi har ju iochförsig en lite större - 10x 10 cm, bakom kassan..." Jag tyckte att det var bättre än inget och gick hem med världens största kartong gaskompresser, som när man vecklar ut dem blir 20x20 och om man dessutom drar lite i dem blir halvmeterlånga remsor.
"Vi säljer dem tyvärr inte i mindre förpackningar, vad ska du ha dem till?" frågade hon och jag mumlade fram ett medvetet förvirrat och ohörbart svar.
"Det är de som har stomi som använder dem, men du kanske kan använda de som blir över till make-up och sådant" upplyste damen mig om och jag kunde bara inte komma mig för att tala om att jag skulle göra spöken av dem. Här stod en välutbildad dam som egentligen är till för att betjäna kunder i nöd och jag skulle leka med deras sjukvårdsmaterial...
Det lilla spöket blev bra och torkade klart igårkväll, men det stora spöket har inte torkat än ... det är lite konstigt, för det har stått på tork i två dagar nu...