CITAT (Lady Hamilton @ 30-10-2008, 14:54)

Jag har varit med om liknade situation, då med dottern

( kolla brytdatumet på telefonräkningen och hör med sonen OM han ringt liknande samtal efter det datumet, för i så fall kan du hinna "stoppa" denna utgift innan den kommer på räkningen)
.......
MEN för att kunna göra detta krävdes att ett personnummer av en person som var över 18 år fyllda och man skulle ha giltig E-mail adress och besvara mailet och godkänna vilkoren Jag vill minnas att det stod bl.a. att det även fanns en lista över vad olika "fördelar" kostade och att inköpen var maximerade till 100:-/vecka eller månad. Visst detta är inte på något sätt 100% säkert men det gör ju i allafall mera omständigt för barnen att kunna "göra av" med föräldranas pengar
Tack...det har jag inte tänkt på....ska kolla brytdatum och fråga...
Jo visst, med
någon slags spärr känns det mera seriöst. Man kan nog råka illa ut ändå men det är i alla fall bättre än att bara kunna lyfta luren, slå ett nummer och vips....flyger hundralapparna iväg.
Citat: "Tycker du nästan kunde skicka det här till Sverker Olofson"
Problemet har varit uppe i Uppdrag granskning. Det är ett himla invecklat problem. Kanske mest etiskt. Jag hade för mig att det fanns regler för reklam riktat mot barn. Men de går att snirkla sig förbi tydligen.
Tack för stödet.
/p