|
Nu är jag här igen med mina Kannas.. Den ena har fina blad och ser ut att trivas med omgivningen och tempen ( än så länge, vi får ser när det blir kallare, för än har vi runt 15+ på dagen på min balkong) På den andra däremot har bladen börjat gulna ,och jag har klippt av dom varteftersom dom blir så. Jag har flera i samma kruka, runt 8 skulle jag tro, och nu har jag alltså några smala pinnar utan ett blad, blandade med dom som har några blad kvar.. Luftfuktigheten är ju stor här, och när det regnar mycket vevar jag ner markiserna för att skydda vissa växter, men markisen låter ju alltid något duggaktigt komma igenom, så att hålla dom snustorra för att dom ska kunna vissna ner av sig själva, det går inte har jag kommit fram till efter en massa försök.... Så..... tycker ni att jag ska klippa ner stammarna totalt, eller ska jag fortsätta att klippa av bladen vartefter dom gulnar och när inga blad finns kvar, klipper jag dom då ?? Jag har ju dragit upp dom från frö, och dom har inte börjat blomma ännu, men det kommer väl om något år hoppas jag...Ibland är det inte så lätt att bestämma sig för hur man ska bete sig när man har ett klimat som är lite mitt emellan...Jag hoppas att ni kan ge mig några råd.....
--------------------
|