hej hej
blir ni inte irriterade på Tradera ibland ?
speciellt dom som bjuder ibland !!!
man hittar nåt man vill ha , som verkligen är ett toppen bra pris . kanske 1kr och så säg det är 10dagar kvar . tänker ohh den vill jag bjuda på sen.
man lägger till den, man kollar om 5dagar på dom dagarna har priset gått upp från 1kr till till kanske 50kr eller 150kr , JAHA !
sedan är det uppe till 500kr när det är 10min kvar ! ,
så går man in och tittar i budhistoria ja då kan en person eller flera olika personer har höjt sitt maxpris med sig själv typ från 1kr till 50-150kr . oki!!
är det inte lite ologiskt tänkande plus förstör för andra ? , man vill väl själv ha det så billigt som möjligt eller ?
varför då förstöra det med att bjuda direkt och bjuda högt med sig själv ?
hade det inte varit bättre att börja bjuda dagen annonsen går ut eller dagen innan ? då hade man ju fått det till ett mycket lägre pris .
ett prakt exemplar här ! från 50utrop till 445kr går ut om 5dagar !!
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=76519685en annan sak !
en del folk läger skyhöga max priser jätte tidigt , sedan kollar man ! ja då har personen ifråga inte brytt sig om det när det väl gått ut och gjort hela summan mycket högre . det är väl också lite o schysst , eller är det kanske en vän till säljaren vem vet . är det inte bättre och vänta lite tills man ser vad som händer och så man vet att man har råd eller tänker efter vill man verkligen ha det ! .
en annan sak till är bilderna på annonserna , ibland tar folk hemskt dåliga bilder så man ser inte va det är eller så lånar dom på nätet och när man får det så ser det inte ut så . ha en bild på varan ! eller inte men beskriv den då noga .
och en sista sak
är när folk är otydliga i sina objekt beskrivningar , typ ibland står det ! jag säljer en bok om trädgård säljaren betalar frakt , jaha ! det var ju intressant , vill man bjuda ? nja tveksamt .
nää nu kanske ni tycker jag är gnällig och jag får mothugg kanske .