CITAT (Österläge @ 08-11-2008, 20:12)

Tack svammeltråden! Efter att ha skrivit här om min brist på initiativ så tog jag tag i det och gick ut o rensade bland krukorna! Nu har några av växterna förpassats till komposten medan andra har fått bättre plats under bordet... Och de frostkänsliga lökarna är uppgrävda och redo för vinterförvaring inomhus!
Wilmer, jag hoppas det gick bra för dig och att du återtog herraväldet över källaren!!
Hehe, jag LEVER!!! Jag har också återtagit herraväldet över jordkällaren - inbillar jag mig

Jag måste erkänna att jag var och köpte... RADAR. Men så fick jag gruvligt dåligt samvete och tog piasavakvasten i stället. Spindlarna kilade in i sprickorna medan jag sopade bort väven. Jag rös fråna nacken och neråt och lovar - håren stog nog rätt ut på mina ben (ja, där finns visst lite hår). En stor jäkel satt precis i taket innanför dörren, den fick en flygtur längre in i källaren. Hörde hur den dunsade emot något när den landade

Sedan höll jag in alla armar o ben och sprang in o ut ur källaren, låtsades att inga spindlar fanns att se. Tron kan försätta berg.

Nu är jag stolt och klar med vintringen av den trädgården

I källaren där jag bor finns också biffiga spindlar, men bara de inte kommer så nära som i en trång jordkällare tycker jag det går bra. Däremot kröp TVÅ mördarsniglar runt på golvet i källaren i går. Så nu vet jag var de övervintrar

Hade inte hjärta att döda dem det finns ju tusen till någonstans.
CITAT (HelenJ @ 09-11-2008, 12:48)

Vart har du tagit vägen Wilmer? Vann spindlarna?

Tack för att du oroar dig