CITAT (sanna @ 20-04-2004, 21:44)
Apropå något helt annat: någon som vet var man kan få tag på plastkrukor billigt? De säljs nya är på tok för dyra och jag har redan sugit upp släkt och vänners...kan man hitta blomkrukor på tippen, tro? Eller kasserade utanför partihallar eller dylikt? Tips tack!
Vad betalar du för krukorna då? Bullen har olika sorter, ca 1 - 2.50kr beroende på storlek, runda svarta i plast (vissa även i brunt). Samt pyttekrukor, fyrkantiga, för under kronan (4x4cm eller vad de nu är, du vet...storlek som i minidrivhus). Dessutom fyrkantiga typ 6x6cm, fast de är ganska dyra.

Häääär, där jag sår så det ryker ur skorstenen, så sår jag faktiskt i avklippta mjölk- och juicepaket i år (bland annat, alla 8 minidrivhus är upptagna redan) och omskolar sedan i riktiga krukor. För att skapa rätt groklimat så har jag gladplast över, med ventileringshål, fastsatt med gummisnodd - väldigt effektivt!! Men avklippta paket fungerar faktiskt bra även att omskola/driva i, om man tvättar dem ordentligt och gör dräneringshål i botten. Billigare krukor får du nog leta efter i alla fall.....